آغاز عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی و تعاون کار و رفاه اجتماعی

 

به گزارش روابط عمومی آزاد راه سپاهان،دکتر احمدرضا نیک کار اصفهانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در مراسم افتتاحیه پروژه آزادراه شرق اصفهان ضمن عرض خوش آمد گویی و تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر، حضور دوتن از وزاری دولت را در این مراسم به فال نیک گرفته و گفت: امیدواریم که در این مراسم خاطره ۱۲ سال توقف این پروژه به فراموشی سپرده شود و بتوانیم با همت و تلاش مضاعف این پروژه بزرگ را ظرف دوسال آینده به بهره برداری برسانیم.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا افزود: در پیام نوروزی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به عنوان یک راه و نقشه عمل در دستور کار برنامه دولتمردان قرار گرفت و در این راستا صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به عنوان یکی ازبزرگترین هلدینگ های این صندوق ۱۲ پروژه ملی را در دستور کار خود قرار داد که پروژه آزادراه شرق اصفهان نیز یکی از آن پروژه ها بوده است.

دکتر احمدرضا نیک کار اصفهانی خاطر نشان کرد: آزادراه شرق سپاهان به طول ۹۳ کیلومتر یکی از اصلی ترین شریان های جاده ای کشور است که اجرای دو قطعه آن به طول ۶۳ کیلومتر با سرمایه گذاری مشترک شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و وزارت راه و شهرسازی با سرمایه ای با لغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

وی با اشاره با این که این آزادراه اولین آزادراه بتنی کشور خواهد بود تصریح کرد: اجرای این پروژه سود قابل توجهی را نصیب شرکت ها و کارخانه های سیمان کشور خواهدکرد؛ علاوه بر آن در حاشیه این آزادراه حدود ۱۵ پروژه جانبی تعریف شده باعث اشتغال زایی قابل توجهی خواهد شد به طوری که در حال حاضر طبق براوردهای انجام شده حدود ۵۰۰شغل به طور مستقیم و ۱۹۶۰شغل به طور غیر مستقیم ایجاد شده است.

عباس آخوندی در مراسم راه‌اندازی قطعات یک و دو آزادراه کنارگذر شرق اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از سازمان بازنشستگی،‌ شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، شرکت پیمانکار، استاندار و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: این باعث خوشبختی است که می‌خواهیم گامی برای توسعه و آبادانی ایران‌شهر اصفهان برداریم که به اسلام تشیع و ایران خدمت کرده است.

وی افزود: استاندار اصفهان به منظور راه‌اندازی این پروژه و رفع موانع حقوقی آن تلاش و تاثیر ویژه‌ای داشت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش کنارگذر شرق اصفهان در کریدور شمال-جنوب داخل کشور گفت: این پروژه می‌تواند به آزادراه اصفهان-شیراز یا همان کریدور شمال- جنوب ایران به طول ۲۴۰ کیلومتر متصل شود.

وی افزود: این دو آزادراه به طور همزمان تکمیل خواهند شد و در مجموع پروژه‌ای به‌طول ۳۰۰ کیلومتر برای تمام این خطه و ملت ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.

آخوندی با اشاره به روند پیشرفت و ساخت کنارگذر شرق اصفهان بیان داشت: احداث این مسیر سال ۸۲ آغاز شد و پس از سپری کردن روند پیشرفت در اوایل سال ۹۰ از نفس افتاد و درگیر مسائل حقوقی و اداری شد اما پس از روی کار آمدن دولت تدبیرو امید با توافق با سرمایه‌گذار پیشین و بدون نیاز به رفع مسائل حقوقی از طریق مراجعه به دادگاه، این پروژه را تحویل گرفتیم.

این مقام مسوول با اشاره به مدل قراردادی کنارگذر شرق اصفهان خاطرنشان کرد: سهم مشارکت دولت و بخش خصوصی در قرارداد قبلی به صورت ۵۰-۵۰ بود که در مدیریت جدید سهم دولت به ۳۰ درصد کاهش یافت و انتخاب پیمانکار از طریق برگزاری مناقصه انجام شد. همچنین سایر امور اداری به طور مرتب و قانونی جلو رفت تا مشکلی در آینده برای انجام این پروژه به وجود نیاید.

وی افزود: برای ۳۰ کیلومتر باقی‌مانده در قطعه سوم نیز فراخوان اعلام شد و در صورت موافقت پیمانکار دو قطعه اول و دوم از واگذاری قطعه سوم از سوی ما استقبال خواهد شد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به مزایای ساخت کنارگذر شرقی اصفهان بیان داشت: تکمیل این پروژه‌ها موجب ارتقای سطح ایمنی، کاهش آلودگی هوای استان و شهر اصفهان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت،‌کاهش زمان سفر می‌شود.

عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به اهمیت معماری راه و مزایای آن تاکید کرد: باید توجه داشت که راه فقط یه کفه سیاه نیست، در صورتی که در سنوات گذشته مفهوم معماری راه کنار گذاشته شد و این همه در حالی است که اصفهان یکی از قطب‌های معماری ایران به حساب می‌آید.

آخوندی یادآور شد: پیشنهاد بنده به پیمانکار پروژه در اختیار گرفتن یک مشاور معماری راه به منظور طراحی نور پردازی، علائم، درختکاری و ابنیه فنی شامل پل و تونل است. زیرا هرچه منظر راه چشم نوازتر باشد در کاهش حوادث و ارتقای ایمنی اثر مستقیم دارد.

وی در پایان با اشاره به قطار سریع السیر تهران-‌ فرودگاه امام- قم- اصفهان یادآور شد: محقق شدن این پروژه یکی از آرزوهای بزرگ مردم ایران است که کشور را در فاز جدیدی از فناوری قطارها قرار می‌دهد.

در این سفر از زیرسازی ۳۵ کیلومتر باقی مانده این مسیر نیز بازدید خواهد شد. همچنین مصوبات شورای اقتصاد، تامین مالی از جانب چینی‌ها، گشایش ال‌سی انجام شده و باتوجه به تامین مالی امیدواریم ظرف ۴۴ ماه آینده این پروژه به اتمام برسد.

علی ربیعی نیز  در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزاد راه کنارگذر شرق اصفهان گفت: کشور وارد دوران بهبود وضعیت اقتصادی شده است و از نشانه های آن می توان به افزایش ۹ درصدی حمل و نقل کالاهای صنعتی، افزایش چهار درصدی فروش سیمان، افزایش ۱۳ درصدی تولید کاشی و سرامیک، بالارفتن مصرف برق صنعتی و به جریان افتادن سرمایه در گردش اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت یازدهم با ریزش نیروهای شغلی مواجه بودیم، اظهار کرد: طرح راهبردی ما حفظ ظرفیت اشتغال موجود و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها بود، بطوریکه در چند روز گذشته سه صنعت تعطیل شده در استان لرستان را احیا کردیم.

ربیعی با اشاره به اینکه مسائل اساسی کشور باید با اجماع حل شود، تاکید کرد: این موضوع مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید است. رابطه ما با مجلس، رابطه اصلاح گری و اجماع برای حل مسائل کشور است.

وی همچنین با اشاره به هم افزایی در دولت بین دستگاه های اجرایی، گفت: این موضوع نیز در پیشبرد طرح ها و برنامه ها بسیار راهگشا بوده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی در کشور به خوبی شناخته نشده اند، گفت: در سالهای گذشته مدیران ناکارآمد به این صندوق ها تحمیل می شد و حیاط خلوت عده ای خاص شده بود.

ربیعی با اشاره به برخی از برنامه های اجرا شده در دولت یازدهم برای حل مشکل های صندوق بازنشستگی کشور، گفت: مساله بیمه تکمیلی بازنشستگان را بدون اضافه کردن حتی یک ریال به صندوق برطرف کردیم.

وی تاکید کرد: صندوق ها می توانند موتور توسعه ملی باشند و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ تخت به ظرفیت هتل‌های اصفهان اضافه خواهد شد، افزود: در هتلی که امروز کلنگ آن در اصفهان به زمین زده خواهد شد ۲۵۰ اتاق و ۵۰ آپارتمان خواهیم داشت.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به اینکه گسترش مباحث درمانی در شهرها و حاشیه شهرها در دستور کار وزارت کار قرار دارد، یادآوری کرد: یک مرکز بزرگ در این زمینه در شهر اصفهان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: طرح بزرگ کنارگذر شرق اصفهان از طرح‌هایی است که علاوه بر حفظ محیط زیست و ایمنی به درآمد بازنشسته‌ها نیز کمک می‌کند.

گفتنی است آزادراه شرق سپاهان  به طول ۹۳ کیلومتر، از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود.  عرض این کنارگذر که از کیلومتر ۳۸ اصفهان – نطنز آغاز می‌شود و در نهایت تا سه راهی اصفهان – مبارکه ادامه دارد، دارای ۳۱ متر، شش باند رفت و برگشت، ۱۰ تقاطع غیرهمسطح است.

این طرح که در سه فاز اجرایی خواهد شد، کاهش مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور و در نتیجه صرفه‌جویی در سوخت و کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.