افتتاح  آزاد راه کنار گذر شرق اصفهان توسط رئیس جمهور بصورت ویدیو کنفرانس

افتتاح آزاد راه کنار گذر شرق اصفهان توسط رئیس جمهور بصورت ویدیو کنفرانس

به گزارش روابط عمومی آزاد راه سپاهان، آزادراه کنارگذرشرق اصفهان یکی از کریدور‌های شمال به جنوب کشور است که کشور‌های شمالی را به آب‌های آزاد متصل می‌کند .با بهره برداری از این طرح زمان سفر بین استان‌های شمالی و جنوبی به مدت ۸۰ دقیقه کاهش می‌یابد؛این طرح با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور به بهره برداری رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان  هم با اشاره به اینکه این آزادراه یکی از مسیر‌های ترانزیتی مهم کشور محسوب می‌شود افزود: این آزادراه با ۶ باند رفت و برگشت، از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان- نطنز – کاشان شروع و به طول ۹۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه می‌یابد.با بیان اینکه این طرح بزرگ ملی از نظر اجرایی به ۳ قطعه مجرا تقسیم شده گفت: قطعات اول و دوم این طرح جمعاً به مساحت ۶۳ کیلومتر از آزاد راه اصفهان-کاشان منشعب شده و با عبور از جاده اصفهان- اردستان تا جاده نایین-اصفهان ادامه می‌یابد.
علیرضا قاری‌قرآن گفت: برای احداث این آزاد راه یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، هشت میلیون مترمکعب خاکریزی، ۱۶۵ هزار تن بتن ریزی و ۷۰۰ هزار تن آسفالت انجام و  حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال هم هزینه شده است.

وی  با اشاره به کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب استان اصفهان گفت: افتتاح این آزادراه مصرف سوخت را سالانه بیش از ۱۵ میلیون لیتر و سوانح و تلفات جاده‌ای را هم ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.
قطعه سوم آزادراه کنارگذرشرق اصفهان هم تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.